Ανατροπές και στην ελληνική αγορά φέρνει το σχέδιο συγχώνευσης δύο εκ των μεγαλύτερων γαλακτοκομικών επιχειρήσεων της Ευρώπης. Ο «συνδυασμός δυνάμεων» μεταξύ των πολυεθνικών ολλανδικών συνεταιριστικών εταιρειών Friesland Foods και Campina όχι μόνο θα δημιουργήσει έναν διεθνή γίγαντα αξίας 8,3 δισ. ευρώ, 22.000 εργαζομένων και 17.000 συνδεδεμένων φαρμών, αλλά θα ανατρέψει και την τυροκομική και συνολικά γαλακτοκομική αγορά της Ελλάδας.
Οι δύο βιομηχανίες προγραμμάτιζαν -και ήδη τρέχουν- σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο. Επενδύσεις που πατούν ακόμα και στο παραδοσιακά δυνατό ελληνικό χαρτί της φέτας.
Στην αγορά των τυροκομικών προϊόντων η Friesland Foods Hellas τοποθετήθηκε μετά τη δραστηριοποίησή της στον κλάδο της γιαούρτης. Από τις αρχές του φθινοπώρου ξεκίνησε η διάθεση 22 κωδικών κίτρινων τυριών με την επωνυμία Nουνού, τα οποία είναι εισαγόμενα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως από τα τυριά, η Friesland Foods προσδοκά ενίσχυση του τζίρου της κατά 10 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. H αγορά του τυριού είναι η σημαντικότερη κατηγορία γαλακτοκομικών προϊόντων, με συμμετοχή άνω του 50% σε αξία, ενώ ο τζίρος της εκτιμάται σε 1,5 δισ. ευρώ. Tα κίτρινα τυριά αποτελούν το 51% σε αξία του συνόλου του τυριού στα καταστήματα τροφίμων και τα λευκά τυριά, συμπεριλαμβανομένης και της φέτας, αντιπροσωπεύουν το 47%, ενώ τα επεξεργασμένα τυριά το 2%. Ακριβώς επάνω σε αυτή τη διαπίστωση βασίζεται στη χώρα μας η συμμαχία των δύο διεθνών κολοσσών.
Η Campina αποτελεί σημαντική δύναμη στο κίτρινο τυρί, κυρίως λόγω του σήματος Milner και δευτερευόντως του τυριού Fina. Βέβαια η εταιρεία δραστηριοποιείται παράλληλα και στο γάλα, τα γιαούρτια και τα επιδόρπια προϊόντα στα οποία η Friesland έχει πάγια παρουσία στη χώρα μας. Την ίδια στιγμή η Friesland Foods έχει ανοικτό το μέτωπο της γιαούρτης λόγω και των συνεχόμενων επενδύσεών της στην εργοστασιακή μονάδα της Πάτρας, συνολικής αξίας 4 εκατ. ευρώ, όμως η θετική μέχρι στιγμής ανταπόκριση των προϊόντων της στο τυρί δημιουργεί σημαντική δυναμική και για το μέλλον.
Και εξαγορά ελληνικής βιομηχανίας στο βάθος
Η κοινή αυτή πορεία των δύο κολοσσών έρχεται σε μια περίοδο που συνολικά ο χάρτης της εγχώριας γαλακτοκομίας αναδιαμορφώνεται. Κι αυτό διότι η Vivartia ναι μεν κατέχει ηγετική θέση, όμως κλυδωνίζεται από τις μετοχικές αλλαγές και την αναδόμηση του διοικητικού καθεστώτος της (δεν είναι τυχαία η προ μίας ημέρας παραίτηση της διευθύντριας επικοινωνίας της Vivartia κυρίας Λήδας Καράμπελα), ενώ και οι ΜΕΒΓΑΛ και Ολυμπος, μετά τα μεγάλα πρόστιμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μοιάζουν ως οι επόμενοι προς εξαγοράν στόχοι. Ήδη, πηγές αναφέρουν συνομιλίες σε νέα βάση μεταξύ των διοικήσεων της MIG και της ΜΕΒΓΑΛ, αν και κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει πως το μελλοντικό κοινό σχήμα Friesland - Campina δεν θα «χτυπήσει» την πόρτα επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν προβλήματα στη χώρα μας.
Σημαντικό, τέλος, στοιχείο της νέας συμφωνίας για την ελληνική αγορά, είναι πως οι δύο υπό συγχώνευση όμιλοι θα ενοποιήσουν δύο σημαντικά διαφημιστικά budget. Η μεν Campina ετησίως διαθέτει περί τα 3 εκατ. ευρώ για διαφημιστικές ανάγκες, ενώ η Friesland Hellas ξοδεύει πάνω από 5 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου