Δευτέρα 17 Μαΐου 2010

Ειδική αγωγή ώρα μηδέν

Αποτιμούν και προτείνουν λύσεις οι πανεπιστημιακοί απόφοιτοι

Αποτιμούν και προτείνουν λύσεις οι πανεπιστημιακοί απόφοιτοι


Το πρόσφατα κατατεθέν νομοσχέδιο για την εκπαίδευση με τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – Καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην Εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», ως δια μαγείας αγνόησε φλέγοντα ζητήματα στον χώρο της ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης και εξαφάνισε ανειλλημμένες πολιτικές δεσμεύσεις προς εκπαιδευτικούς διαφόρων κατηγοριών.


 Ελέω και της σοβαρής οικονομικής κρίσης που σαρώνει “προς τα κάτω” χρόνια κεκτημένα, το μέλλον της καταταλαιπωρημένης στην χώρα μας ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης προβλέπεται δυσοίωνο. Αποδεικνύεται ότι οι χρόνιες στρεβλώσεις και παθογένειες χρησιμοποιούνται σήμερα ως άλλοθι από τους ίδιους που τις εξέθρεψαν, για να αξιολογηθεί η “προς τα κάτω πορεία” ως νομοτελειακή. Δυστυχώς για τους πολιτικούς ταγούς των καιρών, τα άλλοθι και τα ψέμματα έχουν αγγίξει τα όριά τους, πλέον δεν πείθουν κανέναν. 
Η σελίδα επιχειρεί από σήμερα την αποτίμηση πεπραγμένων, ιδωμένων από την οπτική γωνία των διάφορων μετεχόντων στο υποσύστημα της ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης, συνοδευόμενη από την κατάθεση προτάσεων για διέξοδο από τα αδιέξοδα . Αρχής γενομένης από τους κατόχους βασικού τίτλου σπουδών στην ειδική αγωγή, πιθανότατα τους πλέον αδικημένους μεταξύ των αδικημένων του υποσυστήματος. Οπως αποδεικνύεται από τα γραφόμενά τους, γνωρίζουν πολύ καλά τόσο την μεθοδολογία, όσο και τους ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς της εναντίον τους εξαπάτησης, οι δε προτάσεις τους για την αποκατάσταση του δικαίου είναι κάτι παραπάνω από σαφείς. Μας γράφουν λοιπόν :
Είναι γνωστό ότι ο κλάδος της Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 71 και ΠΕ 61) έχει αδικηθεί κατάφωρα και περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο εκπαιδευτικό κλάδο εξαιτίας των νομικών ρυθμίσεων που δημιούργησαν στρεβλώσεις και καταστρατήγησαν την αρχή των ίσων ευκαιριών, για τους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικούς Παιδαγωγούς. Παρά τη δημιουργία κλάδου ΠΕ (61 και 71) το 2008 μετά από πολυετείς προσπάθειες, δε διενεργήθηκε ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικούς Παιδαγωγούς με αποτέλεσμα οι κάτοχοι βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγή να μην έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν θέσεις του κλάδου τους και να εργάζονται μέχρι και σήμερα μόνο ως αναπληρωτές στον ίδιο τους τον κλάδο. Παράλληλα και σε όλο αυτό το διάστημα, οι κενές θέσεις Ειδικής Αγωγής, καλύπτονταν και συνεχίζουν να καλύπτονται με μεταθέσεις και αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής με αποτέλεσμα να καταργείται το κύριο προσόν διορισμού που ισχύει για όλους τους κλάδους ΠΕ που είναι ο βασικός τίτλος σπουδών. Με τις νομικές ρυθμίσεις – στρεβλώσεις των τελευταίων ετών αλλά και με τη μη διενέργεια διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ο βασικός τίτλος σπουδών στην Ειδική Αγωγή πέρασε σε δεύτερο επίπεδο κρατώντας τους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικούς Παιδαγωγούς σε καθεστώς ομηρίας.
Ταυτόχρονα, από το 2008 και ενώ είχε δημιουργηθεί κλάδος ΠΕ Ειδικής Αγωγής, η ελληνική κοινωνία στο σύνολό της παρακολουθεί τον χειρότερο ευτελισμό της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης που σημειώθηκε ποτέ στην Ελλάδα αφού τα σεμινάρια επιμόρφωσης 400 ωρών αποτέλεσαν - και δυστυχώς παρά τις δεσμεύσεις σας - συνεχίζουν να αποτελούν προσόν διορισμού. Με τα σεμινάρια αυτά, εισαγωγικού και γενικού χαρακτήρα και χωρίς καμιά απολύτως αξιολόγηση, άνθρωποι χωρίς κατάρτιση μπορούν να παίρνουν απόσπαση σε θέσεις Ειδικής Αγωγής. Με ευθύνη της πολιτείας, δημιουργήθηκαν προσδοκίες και επιλογές σταδιοδρομίας, οι οποίες έδωσαν το προβάδισμα στη σεμιναριακή γενικολογία απαξιώνοντας την πανεπιστημιακή κατάρτιση. Επιπλέον, τα ίδια σεμινάρια, αποτελούν κριτήριο διαχωρισμού των Ειδικών Παιδαγωγών που αποφοιτούν από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής της χώρας μας. Για πρώτη φορά απόφοιτοι πανεπιστημιακών τμημάτων σύρονται στα σεμινάρια αυτά για να αποκτήσουν ένα επιπλέον «προσόν» σε σχέση με τους συναδέλφους τους, το οποίο δεν τους παρέχει κανένα απολύτως πλεονέκτημα αφού το περιεχόμενο αυτών των σεμιναρίων δεν αναλογεί στους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικής Παιδαγωγούς. 
Το γεγονός ότι, η ελληνική πολιτεία ενέκρινε αρχικά την τοποθέτηση σε θέσεις ΣΜΕΑΕ δασκάλων Γενικής Αγωγής με προσόν την μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία ή την προϋπηρεσία σε ανάλογες θέσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει την έλλειψη πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, δεν μπορεί να συνεχιστεί όταν πλέον στη χώρα μας υπάρχουν δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής. Το καθεστώς αυτό, έχει ως αποτέλεσμα το άνοιγμα διαρκώς νέων θέσεων Γενικής Αγωγής ώστε να καλύπτονται εκείνες των εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής που μετακινούνται σε θέσεις ΣΜΕΑΕ και τη συστηματική μείωση των θέσεων για τους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικούς Παιδαγωγούς. Η διαιώνιση αυτού του καθεστώτος, η καθυστέρηση διενέργειας του διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τον κλάδο ΠΕ 61 και 71, η αναγνώριση της σεμιναριακής επιμόρφωσης ως προσόν για την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες, θα έχουν ως αποτέλεσμα όχι μόνο την επαγγελματική και επιστημονική απαξίωση των Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικών Παιδαγωγών αλλά και την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες που αποτελούν άλλωστε και τον τελικό αποδέκτη όλων αυτών των νομικών ρυθμίσεων-στρεβλώσεων.
Θεωρώντας ότι, ο χώρος της Ειδικής Αγωγής πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη μέγιστη πολιτική προσοχή και ευθύνη, ζητούμε: 1)Την άμεση διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους κλάδους ΠΕ 61 και 71 και την κάλυψη των οργανικών θέσεων Ειδικής Αγωγής από Ειδικούς Παιδαγωγούς Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης κατά προτεραιότητα. 2) Την αναγνώριση με κάθε νόμιμο τρόπο της προϋπηρεσίας των Ειδικών Παιδαγωγών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και τον άμεσο διορισμό όσων έχουν συμπληρώσει 24μηνο και 30μηνο. 3) Το πάγωμα των μεταθέσεων σε θέσεις ΣΜΕΑΕ δασκάλων Γενικής Αγωγής, οι οποίες πρέπει να καλύπτονται από Ειδικούς Παιδαγωγούς με βασικό τίτλο σπουδών στην Ειδική Αγωγή. 4) Την κάλυψη των κενών θέσεων που θα απομένουν μετά το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του κλάδου ΠΕ 61 και 71 με προσωρινές αποσπάσεις και όχι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής οι οποίοι θα κατέχουν τα απαραίτητα προσόντα. 5) Την κατάργηση των σεμιναρίων επιμόρφωσης ως προσόν διορισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε θέσεις Ειδικής Αγωγής με αναδρομική ισχύ, η οποία θα συνοδεύεται με την άρση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής σε θέσεις Ειδικής Αγωγής και τη μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας σε ΣΜΕΑΕ για όσους έχουν τοποθετηθεί σε ανάλογες θέσεις με μόνο προσόν τα σεμινάρια. 6) Την κατάργηση των σεμιναρίων επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή ως κριτήριο διάκρισης μεταξύ των ίδιων των Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικών Παιδαγωγών, τα οποία στοχεύουν στην επιμόρφωση όσων δεν είναι ειδικοί παιδαγωγοί.
Στην προσπάθεια των Ειδικών Παιδαγωγών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης για την κατοχύρωση της επιστημονικής ταυτότητας των Ειδικών Παιδαγωγών και την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες, ευελπιστούμε ότι θα έχουμε την υποστήριξη της κυβέρνησης. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση έχουν πλέον την κύρια πολιτική ευθύνη για την ουσιαστική αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής με επιστημονικά και αξιοκρατικά κριτήρια αλλά και την προάσπιση του θεμελιώδους δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Η προάσπιση, δε, των δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρία, χωρίς μεροληψία και διακρίσεις, είναι γνωστό ότι αποτελεί και δέσμευση της χώρας μας στη διεθνή κοινότητα. Τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες έχουν δικαίωμα σε μια εκπαίδευση που θα στηρίζεται στην άρτια επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών και αυτή την κατάρτιση μπορούν να την εξασφαλίσουν μόνο οι Πανεπιστημιακές Σπουδές που παρέχονται στη χώρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Αναγνώστες