Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008

Να οι δέκα χιλιάδες σύντροφοι του Μουσταφά


ΚΥΠΡΟΣ - 17 Νοεμβρίου
Όλοι οι δικαστές είναι αδέλφια", λέει. Νομίζω συμφωνώ.



Ανάμεσα στα απείρως πολυάριθμα και πικρόχολα στοιχεία της καθημερινής "πολιτισμικότητας" μας (σφάξετε με να ησυχάσω δηλαδή) προκύπτουν και μερικά μαργαριτάρια απλής ανθωπιάς που επανορθώνουν την αντίληψη. Απο-ηλεκτρίζουν το βαρυφορτωμένο μας αισθητήριο.

Έτσι βίωσα τού'ν το μικρό άρθρο πιό κάτω, σαν ένα ποτήρι δροσερό νερό μες τον πύρουλλο, ένα μικρό κουταλάκι γλυκό 'που ανθούς κιτρόμηλου αργά ένα ήσυχο απόγευμα. Και θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας.

Είμαι ενήμερος πως η φωνή του συγκεκριμένου αθρογράφου τυγχάνει καθημερινής και αισχρής εκμετάλλευσης από επαγγελματίες καιροσκόπους, κυπριο-εθνικιστές, αρνησίπατρεις, συνειδητούς και ασυνείδητους καταστροφείς της χώρας μας που βάλθηκαν συστηματικά να διαβρώσουν και να αφανίσουν έστω και το τελευταίο μόριο πολιτιστικής συνοχής και αξιοπρέπειας που μας έμεινε (αν μας έμεινε). Έστω. Δεν πειράζει. Ο λόγος του είναι εύκολο να εκτιμηθεί και ως έχει - ξεχωρίζει από τις μηχανορραφίες και τις δολοπλοκίες με την απλή "παλαιο-κοσμική" ανθρωπιά που διακατέχει τον αρθρογράφο.

Ήβρα το άρθρο να χαρακτηρίζεται από την αμεσότητα της λαϊκής σοφίας, εκείνης που διαποτίζει τα καθαρά λόγια και τις έντιμες διαπιστώσεις του απλού λαού. Μπορεί να μην αρκεί γιά να λυθούν τα πάντα στη χώρα μας, αλλά σίγουρα είναι μιά ενσάρκωση από εκείνες τις ποιότητες που σχεδόν χάθηκαν παντελώς από τις τελευταίες δύο γενεές στην Κύπρο, ενώ στο παρελθόν είχαν εμπλουτίσει και τροφοδοτήσει πολλές και ηρωικές στιγμές των από κοινού αγώνων των λαών μας ενάντια στο άδικο.

Όπως γιά παράδειγμα τους κοινούς αγώνες ελλήνων και τούρκων και άλλων λαών υπό την ηγεσία του Σεΐχη Μπεντρεντίν και του συντρόφου του Μουσταφά, όπου χριστιανοί και μουσουλμάνοι εξεγέρθηκαν, επαναστάτησαν και πολέμησαν μαζί εναντίον των φεουδαρχών αρχόντων της αυτοκρατορίας των Οθωμανών γύρω στο 1414-15.
"Τούρκοι χωριάτες τ' Αϊδινιού, Ρωμιοί ψαράδες απ' τη Σάμο
Να οι δέκα χιλιάδες σύντροφοι του Μουσταφά",
καθώς γράφει ο μέγας Ναζίμ Χικμέτ.

Αν σας ελκύουν ιστορικές αναφορές γιά εκείνα τα γεγονότα και θέλετε να τα δείτε, πρόσθεσα κάποιες προσβάσεις σε σχετικά αναγνώσματα στο τέλος. Ακόμα και οι τίτλοι μιλούν από μόνοι τους.

Πέτρος Ευδόκας
Μέλος της Ενδο~Μήδεια / Cyprus Indymedia
http://petros-evdokas.cyprus-org.net/Another-sort-of-Introduction.html ~~~~~~~~ Όλοι οι δικαστές είναι αδέλφια


Αν μια χώρα είναι μοιρασμένη στα δυο σαν μήλο και η μία πλευρά της βρίσκεται υπό κατοχή ενώ η άλλη είναι ελεύθερη, μήπως δεν πρέπει να υπάρχει σοβαρή διαφορά σε κοινωνικό επίπεδο ανάμεσα στις δύο πλευρές; Μήπως εσείς διαπιστώσατε μια τέτοια διαφορά εδώ; Εγώ δεν μπόρεσα να διαπιστώσω. Αν υπάρχει κανείς που είδε κάτι τέτοιο, ας το πει και σε μένα. Όχι οικονομική διαφορά, κοινωνική. Το σύστημα δικαίου και δικαιοσύνης. Που, κατ' εμένα, αυτό είναι το πιο σημαντικό. Κοιτάξτε λίγο την κατεχόμενη περιοχή. Και λίγο την ελεύθερη. Δεν πρέπει να διαφέρει πολύ η ελεύθερη περιοχή από την κατεχόμενη; Τουλάχιστον, οι διαμένοντες στην ελεύθερη περιοχή δεν πρέπει να έχουν τα παράπονα των διαμενόντων στην κατεχόμενη. Μήπως εσείς είδατε καθόλου κάτι τέτοιο εδώ;

Με όποιον παραπονούμενο από το σύστημα δικαίου και δικαιοσύνης στην κατεχόμενη περιοχή μοιραστώ το ντέρτι μου, ακούω πάντα το ίδιο πράγμα: "Ούτε στο νότο υπάρχει χαΐρι. Ίδια είναι η κατάσταση και εκεί". Αν δεν εμπιστεύονται τη δικαιοσύνη στην κατεχόμενη περιοχή, άλλο τόσο δεν εμπιστεύονται και εκείνην στο νότο. Δεν πιστεύουν ότι οι αποφάσεις του δικαστηρίου στο βορρά είναι δίκαιες, αλλά το ίδιο πιστεύουν και για τις αποφάσεις του νότου. Αν δεν τους αρέσει η αστυνομία στο βορρά και δεν τη θεωρούν δίκαιη, δεν τους αρέσει ούτε η αστυνομία του νότου και ούτε αυτήν θεωρούν πως είναι δίκαιη.

Δεν αναφέρονται στο νότιο μέρος της Κύπρου όσοι παραπονιούνται ότι "αν ήταν σε κάποιο ανεπτυγμένο και πολιτισμένο σύστημα δεν θα συνέβαινε αυτό", όταν δεν παραιτηθεί κάποιος ανώτατος αξιωματούχος στο βορρά που αποκαλύφθηκε ότι έκανε ατασθαλίες και απατεωνιές. Δηλαδή, δεν μπορούν να πουν ότι "στο νότο δεν συμβαίνουν τέτοια πράγματα". Διότι γνωρίζουν ότι και στο νότο συμβαίνουν αυτά. Η νότια Κύπρος δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στις "ανεπτυγμένες και πολιτισμένες χώρες" που εννοούν!

Στον κατεχόμενο βορρά υπάρχει λαθρεμπόριο ναρκωτικών. Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν θα υπήρχε αν ήμασταν στην ελεύθερη περιοχή. Διότι εκεί τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Για να μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι το λαθρεμπόριο ναρκωτικών πηγάζει από την κατοχή, έπρεπε να μην υπάρχει αυτό στην ελεύθερη περιοχή, έτσι δεν είναι; Μήπως μπορούμε να φορτώσουμε στο κατοχικό σύστημα γεγονότα όπως ληστείες, κλεψιές και φόνους; Δεν μπορούμε. Διότι όλα αυτά υπάρχουν άφθονα και στο νότο, δηλαδή στην ελεύθερη περιοχή. Άλλωστε, ουσιαστικά σε αυτό το ζήτημα προσκρούουν στον τοίχο των εθνικιστών τα δικαιολογημένα παράπονά μας αναφορικά με τους εποίκους. Μας λένε ότι "δεν πρέπει να αδικήσουμε το νότο σε αυτά"! Παραπονιόμαστε για τα πορνεία, που αποκαλούνται νυκτερινά κέντρα, και το λαθρεμπόριο ανθρώπων. Δεδομένου ότι δεν είναι διαφορετική η κατάσταση στην ελεύθερη περιοχή από τη δική μας, μήπως είναι δυνατόν να φορτωθεί η ευθύνη στους κατακτητές σε αυτό το ζήτημα; Υπάρχει το μέσον στην κατεχόμενη περιοχή. Υπάρχει και στην ελεύθερη. Υπάρχει ρουσφέτι στην κατεχόμενη περιοχή. Υπάρχει και στην ελεύθερη. Υπάρχει κομματισμός στην κατεχόμενη περιοχή. Υπάρχει και στην ελεύθερη.

Όσοι από εμάς παινεύουν τα νοσοκομεία και την υγεία στο νότο, δεν μπορούν να παινέψουν τη δικαιοσύνη και το δίκαιο έναντι αυτών του βορρά. Όσοι από εμάς αγοράζουν τα πάντα πιο φθηνά στο νότο, δεν μπορούν να πουν το ίδιο και για τα δικαστήρια και ότι "εκεί υπάρχει δικαιοσύνη, ενώ εδώ δεν υπάρχει". Ό,τι λέγεται για τους δικηγόρους και τους δικαστές στο βορρά, λέγεται και για εκείνους στο νότο. Ό,τι παράπονο υπάρχει για την αστυνομία στην κατεχόμενη περιοχή, το ίδιο υπάρχει και για την αστυνομία στην ελεύθερη περιοχή.

Έχω να πω το εξής: Δεν με εξέπληξε καθόλου το γεγονός ότι ο Χριστόφιας και ο Ταλάτ συμφώνησαν στο θέμα της δικαιοσύνης. Επειδή πιστεύω ότι όλοι οι δικαστές είναι αδέλφια, δεν έχω καμία απολύτως αμφιβολία ότι οι Τούρκοι και οι Έλληνες δικαστές θα συμφωνούν μεταξύ τους στο Ανώτατο Δικαστήριο. Αλλά εγώ δεν είμαι ικανοποιημένος από αυτή τη συμφωνία. Δεν θα υπάρχουν, λέει, ξένοι δικαστές μεταξύ τους. Μακάρι να υπήρχαν. Να είχαμε μέσον και μπορεί να τους κάναμε πέρα.

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ

ΠΟΛΙΤΗΣ - 17/11/2008, Σελίδα: 13
Κωδικός άρθρου: 834496
http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=834496&-V=columns
~~~~~~~~~~


"Σεϊχης Μπεντρεντίν, ο άγνωστος τραγικός «κομμουνιστής Ρήγας Φερραίος» των Οθωμανών"
Του Βασίλη Φασούλα
http://www.kolonaki-press.com/seixis-mpentrentin-o-agnostos-tragikos-kommounistis-rigas-ferraios-ton-othomanon.html

"Μπεντρεντίν, ο Σεΐχης που μαρτύρησε στις Σέρρες"
του Aydin Haci Veli,
Δρ Οθωμανικής Ιστορίας, Καθηγητή Τουρκικής Γλώσσας
30/10/2007, Εφημερίδα: Ελευθερία Σερρών
http://www.serrelib.gr/arthra.php?id=41

https://israel.indymedia.org/newswire/display/9814/index.php
~~~~~~~~~~~


petros-evdokas.cyprus-org.net/Another-sort-of-Introduction.h...

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Αναγνώστες