Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008

ο ΙΟΣ για τη Χάικε Σράντερ

Αναδημοσίευση απο τον ΙΟ (Σάββατο 16/2/2008)


Η ΓΕΡΜΑΝΙΔΑ δημοσιογράφος Χάικε Σράντερ, ανταποκρίτρια της καθημερινής εφημερίδας «junge Welt» στην Ελλάδα και διαπιστευμένη στο ελληνικό υπουργείο Τύπου, υπέστη τις οδυνηρές συνέπειες της απόφασής της να παρουσιάσει στη Γερμανία το βιβλίο του Σάββα Ξηρού. Το βιβλίο «Η μέρα εκείνη», που στη Γερμανία εκδόθηκε με το τίτλο «Γκουαντάναμο στα ελληνικά - Σύγχρονα βασανιστήρια στο κράτος δικαίου» από τον εκδοτικό οίκο Pahl-Rugenstein-Verlag, σε μετάφραση της ίδιας, επρόκειτο να παρουσιαστεί μεταξύ άλλων και στη γερμανική Βουλή με πρωτοβουλία του κόμματος Die Linke. Οπως περιγράφει η ίδια η δημοσιογράφος, «με το που έφτασε το αεροπλάνο στο αεροδρόμιο με συνέλαβαν με τη χρήση ενός παμπάλαιου εντάλματος σύλληψης. Σε αυτό κατηγορούμαι ότι ήμουν από την άνοιξη του 1996 μέχρι την άνοιξη του 1998 μέλος μιας τρομοκρατικής οργάνωσης, που υπήρχε -κατά τη γνώμη των γερμανικών αρχών- μέσα στην κατά τα άλλα νόμιμη οργάνωση DHKP-C, μια αριστερή τουρκική οργάνωση που αγωνίζεται και στην Ευρώπη με δημοκρατικά πολιτικά μέσα για την ανατροπή του ολοκληρωτικού συστήματος στην Τουρκία. Πέρασα λοιπόν τη νύχτα σε κελί στη Βόνη και την επόμενη μέρα οδηγήθηκα στην Καρλσρούη, στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο, για να αποφασίσει ο δικαστής εάν πρέπει να φυλακιστώ μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση. Εκεί όλες οι προσπάθειες της Εισαγγελίας να αποδείξει ότι πρόκειται για μια σοβαρή υπόθεση και ότι εγώ ήμουν φυγάς όλα αυτά τα χρόνια κρυβόμενη στην Αθήνα έπεσαν στο κενό. Το 1996-98 δούλευα στο Κέντρο Ελευθέρων Λαών και ήμουν εκδότρια της πολιτικής εφημερίδας Kurtulus. Η δουλειά μου ήταν να οργανώνω επιτροπές που πήγαιναν στην Τουρκία να παρακολουθούν πολιτικές δίκες ή να γράφω δελτία Τύπου καταγγέλλοντας παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία. Νομίζω πως το ότι επιχειρείται να κατασκευαστεί μια τρομοκράτισσα από μια όντως αριστερή και πολιτική δημοσιογράφο είναι σύμπτωμα της κατάστασης που έχει διαμορφώσει ο λεγόμενος πόλεμος κατά της τρομοκρατίας».

«Επειδή ούτε ο δικαστής πίστεψε ότι είμαι μια επικίνδυνη για φυγή τρομοκράτισσα, αφέθηκα ελεύθερη με περιοριστικούς όρους. Μέχρι στιγμής δεν μου επιτρέπεται να φύγω από τη Γερμανία, πρέπει να δίνω το παρών μια φορά την εβδομάδα στο αστυνομικό τμήμα και πλήρωσα 5.000 ευρώ εγγύηση. Αν η παρεμπόδιση ήταν το σχέδιό τους, δεν πέτυχε! Αφού αφέθηκα ελεύθερη, την ίδια μέρα έκανα ολόκληρη περιοδεία συμπεριλαμβάνοντας και την παρουσίαση του βιβλίου στη Βουλή. Λόγω της "διαφήμισης" που έκανε η σύλληψή μου, στις παρουσιάσεις μετείχαν περισσότερα άτομα από όσα περιμέναμε. Εν τω μεταξύ, έκανα αίτηση για να με αφήσουν να γυρίσω στην Αθήνα. Κατηγορητήριο δεν υπάρχει ακόμα και έτσι δεν είναι καθόλου σίγουρο εάν και πότε θα ασκηθεί δίωξη εναντίον μου».

www.enet.gr/online/online_print?id=87725768,94239816,71434568

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Αναγνώστες