Κυριακή 17 Μαΐου 2009

Βιώσιμη Ανάπτυξη....

Στα πλαίσια του Έργου «Promoting Urban Sustainable Development in Local Authorities - PROUD» δημιουργήθηκε μία μεγάλη συλλογή από ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στις πόλεις που ζούμε. Το υλικό χωρίστηκε σε τέσσερις ενότητες:

Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη [pdf]
(Διαχείριση της Γης, Αστική Οικολογία, Διαχείριση Νερού, Διαχείριση των Αποβλήτων, Εναλλακτική Ενέργεια, Κινητικότητα και Αστικές Συγκοινωνίες, Οικονομία, Χρηματοδότηση, Δημιουργία και Διατήρηση Θέσεων Απασχόλησης, Εκπαίδευση, Κοινωνία, Αστική Ασφάλεια, Αστική Υγεία, Πρόσβαση για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, Άμεση Δράση, Εισόδημα, Ισότητα των Φύλων, Κοινωνική Ολοκλήρωση)

Βιώσιμη Αστική Μεταφορά [pdf]
(Μείωση της Κυκλοφοριακής Συμφόρησης, Διαχείριση Συγκοινωνίας, Διαχείριση Κινητικότητας, Ανάπτυξη Εναλλακτικών Μέσων Μεταφοράς, Διαχείριση Χώρων Στάθμευσης, Εκπαίδευση σε Θέματα Συγκοινωνίας, Βελτίωση των Υποδομών για Ποδηλασία - Πεζοπορία)


Βιώσιμες Αστικές Κατασκευές [pdf]
(Υλικά και Μέθοδοι Οικοδόμησης, Εφαρμογή Βιο-κλιματικών Κριτηρίων για Κατασκευή Αυτόνομων Κτιρίων, Δέσμευση στους Κανονισμούς της ΕΕ όσον Αφορά την Κατασκευή Αστικών Κτιρίων, Κόστος Κατασκευής, Χρήση Ανακυκλωμένων Υλικών, Χρήση Τεχνολογιών Ηλιακής Ενέργειας, Χρήση Άλλων Περιβαλλοντικά Φιλικών Τεχνολογιών (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) για Παραγωγή Ηλεκτρισμού, Οσμές, Θόρυβος, Σκόνη και Ακαθαρσίες κατά τη Διάρκεια Κατασκευής, Διατήρηση της Παραδοσιακής Αρχιτεκτονικής και Αναζωογόνηση Παλαιών Δημοτικών Περιοχών, Συντελεστής Ενεργειακής Απόδοσης, Οικολογικό Σήμα (Eco-label), Διερεύνηση Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων και Ραδονίου σε Κατοικημένες Περιοχές, Πυκνότητα Κατοικιών εντός της Δημοτικής Περιοχής, Διακύμανση Πυκνότητας Κατοικιών σε Ανοικτούς Χώρους, Πλατείες, Κεντρικά Σημεία, κλπ, Βιοκλιματικός Σχεδιασμός για Ανοικτούς Χώρους, Πλατείες, Κεντρικά Σημεία, κλπ, Χώροι Πρασίνου σε Δημόσιες Περιοχές, Υποδομές Μεταφορών Φιλικές προς το Περιβάλλον, Διαχείριση Υδατικών Πόρων (Κεντρικό Αποχετευτικό Σύστημα, Επαναχρησιμοποίηση Ομβρίων Υδάτων), Διαχείριση Αποβλήτων, Υιοθετούμενα Μέτρα για Περιβαλλοντική και Αρχιτεκτονική Ποιότητα των Νέων Κτιρίων, Ποιότητα Υγείας Εσωτερικών Χώρωω, Ποιότητα Εσωτερικού Περιβάλλοντος, Επιπτώσεις Κτιρίων στην Υγεία και την Άνεση)

Βιώσιμος Αστικός Σχεδιασμός [pdf]
(Σχεδιασμός Χρήσεων Γης, Διατήρηση της Γης, Μικτή Ανάπτυξη και Κατάλληλη Πυκνότητα, Σχέση Αστικού και Αγροτικού Περιβάλλοντος, Περιοχές Πρασίνου και Εθνικοί Βιότοποι – Αναλογίες στις Αστικές Περιοχές, Ύπαρξη Παιδότοπων και Δημόσιων Χώρων, Εφαρμογή Ολοκληρωμένων και Οικοσυστημικών Προσεγγίσεων, Δημιουργία Τοπικής Agenda 21, Συγκοινωνιακή Υποδομή, Περιοχές Πεζών, Ενθαρρύνοντας την Ποδηλασία και την Πρόσβαση σε Δίκτυα Ποδηλατοδρόμων, Διατηρώντας την Πολιτιστική Κληρονομιά, Κίνδυνοι για την Προστασία της Κληρονομιάς, Διατήρηση του Οικολογικού Χαρακτήρα μιας Περιοχής, Καλή Ανάπτυξη Πράσινης Συγκρότησης, Η Άποψη των Κατοίκων για τις Πράσινες Περιοχές και τους Παιχνιδότοπους, Δημοτικές Περιβαλλοντικές Δραστηριότητες, Περιβαλλοντικές Δραστηριότητες των Κατοίκων, Προστασία και Διαχείριση Ποταμών, Λιμνών και Ακτογραμμών, Σχέση Ανάμεσα στην Κυβέρνηση και την Ταυτότητα των Αστικών Συστημάτων, Εμπλέκοντας ένα Ευρύ Φάσμα Επενδυτών και Ενδιαφερομένων όπως Επιχειρήσεις, Μη-Κυβερνητικές Οργανώσεις και το Ευρύτερο Κοινό, Ενισχύοντας την Ευαισθητοποίηση και Διαδίδοντας Σχετικές Πληροφορίες – Νέες Μορφές Συμμετοχής των Ενδιαφερομένων Ατόμων μιας Κοινότητας στη Λήψη Αποφάσεων, Διασφαλίζοντας τη Διαφάνεια και την Ευκολότερη Πρόσβαση στη Δημόσια Πληροφόρηση, Αποκέντρωση της Αστικής Κοινωνίας – Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών, Δημιουργία Συνεργασιών Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα για Μεγάλα και Πολύπλοκα Προγράμματα, Πηγές σε Ευρωπαϊκό και Εθνικό Επίπεδο)

Αξιόλογο υλικό, απαραίτητο εργαλείο για όποιον νοιάζεται λίγο για την ποιότητα ζωής, τη δική του και της οικογένειάς του, σε αυτή την πόλη που ζούμε.
Για τους Δημοτικούς μας άρχοντες, αν και θα έχουν αμέτρητες άγνωστες λέξεις, για όσους θέλουν να ζητήσουν την ψήφο μας μεθαύριο, για όσους έχουν δημόσια άποψη, για όσους διεκδικούν, για το Πανεπιστήμιο, αλλά και για τους μαθητές των σχολείων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Αναγνώστες