Δευτέρα 3 Μαρτίου 2008

Γυναίκες, όπως πίτσες


Του ΣΠΥΡΟΥ ΦΡΕΜΕΝΤΙΤΗ

Στην ελληνική επαρχία οι αλλοδαπές γυναίκες αναγκάζονται να μετακινούνται από πόλη σε πόλη ακόμη και δύο ή τρεις φορές τη βδομάδα.Σεξ «ντελίβερι»! Ετσι παρομοιάζουν τον τρόπο της ερωτικής επαφής όσοι προτιμούν τις σεξουαλικές υπηρεσίες που προσφέρουν αλλοδαπές γυναίκες, που ζουν στη χώρα μας. Παραγγέλνουν γυναίκες σχεδόν σαν να πρόκειται για πίτσες! Οι ίδιοι δηλώνουν νέοι, ευκατάστατοι, ότι προέχει γι' αυτούς η καριέρα κι ότι αδιαφορούν για μια μόνιμη σχέση. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από μια πρωτότυπη έρευνα που διεξήγαγε στην Ελλάδα το Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων Μεταναστών στην οποία καταγράφεται το προφίλ των «πελατών», που πληρώνουν για τέτοιου είδους υπηρεσίες. *«Μια φυσιολογική σχέση με γυναίκα κοστίζει περισσότερο όχι μόνο σε χρόνο, αλλά και σε χρήμα, και το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο...», δήλωσε σχεδόν κυνικά ένας εκ των «πελατών» στην έρευνα.*«Το γυναικείο κορμί μοιάζει με ένα προϊόν το οποίο σε ορισμένους χώρους και ώρες έναντι ορισμένης τιμής διατίθεται σε όποιον έχει να το πληρώσει», συμπληρώνει στο ίδιο ύφος, ένας άλλος, δίνοντας τη δική του «αξία» στη γυναικεία υπόσταση. Βίζιτες και καριέραΚάποιοι από τους άντρες αυτής της κατηγορίας παραγγέλνουν κοπέλες ακόμη και πέντε φορές την εβδομάδα. «Η σεξουαλική συνεύρεση μοιάζει με το φαγητό των ταχυφαγείων», δήλωσε στην «Κ.Ε.» ο Αν. Παπαντωνίου, επικεφαλής της ομάδας των ερευνητών και διευθυντής του Κέντρου. *Το προφίλ του «πελάτη» συνοψίζεται στα εξής:*Η πλειονότητά τους είναι παντρεμένοι ή δεσμευμένοι. *Είναι κυρίως νεαροί, εμφανίσιμοι και ευκατάστατοι.*Δηλώνουν ότι προτιμούν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες των αλλοδαπών γυναικών, από το να ασχοληθούν με τη δημιουργία μιας σταθερής προσωπικής σχέσης.*Ισχυρίζονται ότι είναι πολύ απασχολημένοι με την επαγγελματική τους εξέλιξη.*Η οικονομική τους επιφάνεια τους κατατάσσει στα μεσαία και ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Η πλειοψηφία δήλωσε ετήσιο εισόδημα άνω των 16.000 ευρώ. *Ενα πολύ μικρό ποσοστό πελατών είναι άτομα με κινητικά προβλήματα. *Αλλο, μικρότερο ποσοστό δήλωσε ότι έχει μη συμβατικές σεξουαλικές προτιμήσεις.*«Από όλη την έρευνα προκύπτει ότι οι "πελάτες" είναι πρόσωπα της διπλανής πόρτας», μας επισήμανε ο Αν. Παπαντωνίου ο οποίος πρόσθεσε: «Ενα άλλο βασικό κοινωνιολογικό συμπέρασμα είναι ότι ο πολιτισμός "σεξουαλικοποιήθηκε" και η σεξουαλικότητα εκπολιτίστηκε. Ο,τι παλαιότερα ήταν στίγμα και ταμπού σήμερα έγινε μάλλον... αντικείμενο καυχήσεως».*Σημαντικά είναι και τα ευρήματα σχετικά με τη ζωή των αλλοδαπών γυναικών που προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες, όπως καταγράφονται μέσα από την υποκειμενική ματιά των «πελατών». *«Εχω γνωρίσει και κοπέλα 16 χρόνων», καταθέτει ένας από τους συνεντευξιαζόμενους, που περιγράφει: «Είναι εμφανίσιμες κοπέλες οι πιο πολλές, από 20 έως 25 χρόνων».

Κοπέλες εμφανίσιμες, ηλικίας 20-25 χρόνων, παρέχουν συνήθως τις «ντελίβερι» σεξουαλικές υπηρεσίες.*Η πλειονότητα των γυναικών, παρά το νεαρό της ηλικίας τους, είναι έγγαμες και μητέρες. «Παντρεύονται από τα 17. Δεν περνάνε καλά, αφού κατά κανόνα οι άνδρες τους είναι αλκοολικοί», προσθέτει την εμπειρία του ένας άλλος πελάτης. Κάποιες είναι οι ίδιες αλκοολικές ή κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών. *Οι αλλοδαπές που κατάγονται από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, σε αντίθεση με τις Αφρικανές, έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Συνεχείς μετακινήσειςΗ έρευνα κατέγραψε και τις συνθήκες εργασίας των αλλοδαπών γυναικών στην επαρχία κι αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι «πελάτες» μιλούν για συνεχή εναλλαγή γυναικών στα μπαρ. *Αναφέρονται σε καθημερινή μετακίνησή τους από μαγαζί σε μαγαζί και από περιοχή σε περιοχή: «Είναι με μια βαλίτσα στο χέρι. Σήμερα εδώ, αύριο στην Πρέβεζα, μετά από δύο μέρες στη Θήβα, μετά από τις τρεις μέρες στην Κέρκυρα. Ετσι δουλεύουν και δεν κάνουν και κάθε μέρα μεροκάματο. Είναι δύσκολο να τα βγάλουν πέρα», λέει κάποιος απ' αυτούς. Η κινητικότητα των γυναικών φαίνεται ότι δεν είναι ένδειξη αυτονομίας αλλά μάλλον λύση ανάγκης.*Οι «πελάτες» μιλούν για γυναίκες που με τη θέλησή τους προσκολλούνται στους εργοδότες τους: «Αισθάνονται ασφάλεια με το αφεντικό, τον βλέπουν σαν Θεό, άσχετα αν τις εκμεταλλεύεται αυτός...» καταθέτει στη συνέντευξή του ένας τριανταπεντάρης. Προβλήματα υγείας«Πολλές αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, από το τσιγάρο, το ποτό, το ξενύχτι. Στομάχι, καρκίνους, είναι όλες διαλυμένες. Εχω πάει κανά δυο να τις εξυπηρετήσω, γιατί τις λυπάμαι κάπου, σε νοσοκομεία, στην Αρτα και μου λένε οι γιατροί για μια ότι δεν έχει τίποτα μέσα, κάνουν χρόνια αυτή τη δουλειά και... καταλαβαίνεις τώρα», δίνει μια άλλη διάσταση με τη μαρτυρία του ένας θαμώνας αυτών των μαγαζιών. *Διαφορετικός είναι ο τρόπος προσέγγισης των γυναικών για «βίζιτα» στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις. Οι πελάτες τηλεφωνούν σε πρακτορεία τα οποία αναλαμβάνουν να κανονίσουν την «επίσκεψη». Για να βρει κάποιος το τηλέφωνο ενός πρακτορείου, δεν χρειάζονται «διασυνδέσεις» ή συστάσεις, αλλά η αγορά μιας οποιασδήποτε εφημερίδας, καθώς στον τύπο καθημερινά δημοσιεύονται σχετικές αγγελίες. Ο πελάτης τηλεφωνεί και η τηλεφωνήτρια του πρακτορείου, αφού τσεκάρει το τηλέφωνο, κανονίζει την ώρα και το χώρο της συνάντησης, το είδος των υπηρεσιών, τον τύπο της γυναίκας και φυσικά το τίμημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Αναγνώστες